عوامل موفقیت در کسب و کار

عوامل زیادی در موفقیت شما در کسب و کارتان دخیل و موثر هستند که در این مطلب به تعدادی از آن ها می پردازیم. برای موفقیت در کسب و کار شاید مهم ترین فاکتور علاقه به آن باشد و پس از آن فاکتورهای دیگر نیز موثر هستند.

طرز تفکر درست برای رشد کسب و کار

یک کسب و کار موفق پیش از اینکه تبدیل به کسب و کارشود شکل می گیرد!
طرز تفکر، پایه و اساس همه کسب و کارهای موفق بوده و هست و طرز فکر شماست که مشخص میکند به چه شکل کسب و کارخود را مدیریت کنید. طرز تفکرتان، ماموریت شما، چشم انداز و آینده کسب و کار، فرهنگ سازمانی و اخلاق کاری شما را تعیین می کند.
شما باید به 2 سوال مهم پاسخ بدهید، چون پاسخ این 2 سوال تعیین کننده موفقیت یا شکست شماست.

۱.چرا کسب و کارتان را آغاز کردید؟

۲.هدف اصلی شما برای ایجاد این کسب و کار چیست؟

بعضی از افراد فقط با این طرز فکر که راه اندازی سریع کسب و کار باعث می شود سریع تر به پول زیاد برسند آن را راه اندازی می کنند. تعدادی هم فقط در فکر داشتن یک درآمد ثابت ماهیانه هستند.

با اینکه کسب درآمد از کسب و کارتان ایده خوبی ست اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که هدف شما از ایجاد کسب و کار باید خلق ارزش، بها دادن به مشتری و جذب آن ها باشد.

به جز دلیلی که برای راه اندازی کسب و کار خود دارید، باید بدانید که یک شبه نمیتوان راه صد ساله را رفت و به یک کسب و کار موفق رسید، بلکه برای رسیدن به موفقیت به طور پیوسته باید در مسیر درست قدم بردارید.
البته باید به این نکته توجه داشت که راه اندازی یک کسب وکار، کار ساده ای نیست. باید آمادگی لازم را برای مواجه شدن با چالش های پیش ‌رو داشته باشید.عدم آمادگی بسیاری از کارآفرین ها موجب شکست کسب وکارشان میشود.

  • ایده مناسب

زمان پیاده سازی ایده ها متفاوت است. وقتی پای پول در میان باشد خیلی از افراد قصد دارند زودتر به آن دست پیدا کنند و عده ای نیز ترجیح می دهند به سمت ایده هایی بروند که سرعت کمتری دارند. اگر میخواهید سریع ثروتمند شوید باید ایده های سریع در برنامه های کاری خود داشته باشید.

فاکتور دیگه ای که باعث موفقیت در کسب و کار میشود، داشتن ایده های کسب و کار بزرگ هست.

ایده های خوب و عالی موجب ساخت و تولید محصولات عالی و بدرد بخور میشوند. برای موفق شدن حتما نباید ایده خلق یک محصول تازه را داشته باشید. حتی میتوانید با این ایده پیش بروید که محصولی که اکنون در بازار هست را ارتقا بدهید.

مهم ترین مسئله این است که ایده شما باید تقاضا داشته باشد و برای حل مشکل مخاطبین خوب باشد. ایده شما اگر بتواند مشکلی را حل کند و یا نیازی را برطرف کند در نهایت بازار خوبی در انتظارش خواهد بود.

  • تیم حرفه ای

اگه افراد درستی را انتخاب کنید و به آن ها فرصت اوج گرفتن بدهید، احتیاجی به مدیریت کردن آن ها ندارید. امکان دارد کارآفرین موفقی باشید، اما برای اینکه کسب و کارتان هم موفق بشود، به یک تیم حرفه ای احتیاج دارید. تیم خوب فقط به معنی داشتن کارمندان معمولی نیست، بلکه باید تیمی داشته باشید که مسیرهای چالشی و راهبردی برای کسب وکارتان ارائه کنند و بتوانند برنامه های شما را هم اجرا کنند.

برای اینکه به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنید، بهتر است که تیم کاری شما را به 2 دسته بیرونی و داخلی تقسیم کنید. کارمندان قطعا مهمترین سرمایه های یک کسب و کار هستند و تفاوتی ندارد که آن کسب و کار چیست.

تیم داخلی باید از افرادی تشکیل بشود که بتوانند عملیات و کارهای روزانه کسب و کارتان را به سادگی انجام بدهند مانند حسابدار، برنامه نویس و تیم توسعه.

ولی تیم خارجی که در کسب وکارتان حضور ندارند اما خدمات حرفه ای برای پیشرفت به شما ارائه میدهند و برای رشد کسب و کارتان به شما مشاوره میدهند. این تیم را افرادی مانند وکلا، مشاورین، سئوکار دورکار و… تشکیل میدهند.

  • سرمایه

بعضی از افراد و حتی کارشناسان بر این باورند که کسب و کار های آنلاین برای بقا به سرمایه احتیاج ندارند
حقیقتا سرمایه برای پایداری و موفقیت تمام کسب و کار ها یک امر ضروری و مهم است. ولی نکته مهم این است که سرمایه، به تنهایی برای راه اندازی یک کسب وکار کافی نیست.
کسب و کارهایی بوده اند که با داشتن سرمایه زیاد باز هم شکست خوردند. درنتیجه تنها داشتن پول کافی نیست، اینکه دانش این را داشته باشید که چگونه از سرمایه خود استفاده کنید و در کنار آن یک تیم حرفه ای داشته باشید که بتوانند ایده های شما را عملی کنند هم از امور لازم برای رشد کسب و کار شماست.

  • زمانبندی صحیح

هر کاری فصل مخصوص به خود را دارد و برای رسیدن به هر هدفی هم قطعا باید یک زمانی طی شود. زمانی که محصولی را پرورش میدهید، برای کاشت و برداشت آن محصول زمان مشخصی وجود دارد. صبر، یکی ازعوامل مهم پیشرفت یک کسب و کار است. برای برداشتن گام های گوناگون و رسیدن به هدف ها، باید صبر کنید تا زمانش فرابرسد.هیچ چیزی بدتر از گرفتن یک تصمیم احساسی و عجولانه و پذیرفتن ریسک های حساب نشده، یک کسب و کار را نابود نمیکند. برای موفقیت در کسب و کار باید یک طرح استراتژیک و یک تیم خوب برای اجرای آن داشته باشید.

اما نکته مهم اینجاست که شما باید در زمان درست این طرح را اجرا کنید. کسب و کارهای زیادی بودند که به خاطر اینکه ایده های خوب را زود لو دادند شکست خوردند و باعث جلب توجه رقبای بزرگتر شدند. اگر نگاهی به کسب و کارهای بزرگ و معروف بندازید متوجه میشوید که زمانبندی چقدر برای آن ها مهم بوده است.

با این وجود به این دلیل که در دنیای امروز همه چیز سریع در حال پیشرفت هست، این شما هستید که تصمیم میگیرید چه زمانی ایده های خود را نگه دارید و چه زمانی آن ها را ارائه دهید.

  • وفادار بودن مشتریان

دلیل شما برای اینکه کسب و کارتان را ایجاد کردید، خدمت به مشتری هست و اگر نتوانید خدمات خوبی به مشتری ارائه بدهید، کسب و کارتان همان اول شکست خورده هست.ولی خدمت به مشتری برای رسیدن به موفقیت نهایی و بقای آن کافی نیست و برای موفق شدن باید ارتشی از مشتری های وفادار جمع کنید و برای نیل به این هدف باید تعهد ایجاد کنید و به آن پایبند بمانید.

  • خلاقیت

همیشه دنبال راهی باشید که کسب و کارتان را توسعه داده وپیشرفت کنید. شما از همه چیز مطلع نیستید، پس از ایده ها و نگرش های جدید برای کسب و کار استقبال کنید. محدودیتی برای خود قائل نباشید و فکر خود را در مقابل ایده های خلاقانه نبندید.

  • تحلیل رقبا

رقابت سالم نتایجی فراتر از تصور شما برای کسب و کارتان دارد. برای موفقیت باید رقبای را تجزیه و تحلیل کرده و با ارائه و انجام دادن یا ندادن بعضی از برنامه رشد تجارت و کسب و کارتان را افزایش دهید. تحلیل رقبا موجب میشود که کمتر به آزمون و خطا نیاز داشته باشید و سریع تر پیشرفت کنید.

  • بهای کار خود را بپردازید

بیشتر افراد نتیجه و پایان کار یک کارآفرین موفق را می‌بینند و میگویند او چقدر خوشبخت و خوش‌شانس است، ولی پاسخ یک کارآفرین به این افراد این است که:
رشد یک کسب و کار به هیچ عنوان ساده نیست و از خودگذشتگی‌ های زیادی لازم است تا کسی به این نقطه برسد. خیلی از مواقع بیشتر از آن چیزی که فکر میکنید زمان و انرژی گذاشته است.

باید آماده باشین تا از تفریحات خود کم کرده و کمتر با دوستان معاشرت کنید یا مجبور به پس انداز بیشتری بشوید.

شروع کار همان جایی است که خیلی از افراد را متوقف می کند اما شما تسلیم نشوید. شاید در ابتدا سخت باشد ولی وقتی نتایج انضباط شخصی خود را ببینید تمایل بیشتری به ادامه پیدا میکنید.

هر چیزی در زندگی هزینه‌ ای دارد. حتی تلاش نکردن هم هزینه ‌های خود را به دنبال دارد. با بررسی شرایط زندگی کنونی خود و شرایطی که بعد از موفقیت پیدا می‌کنید، انگیزه خود را به پرداخت بهای موفقیت بیشتر کنید.

  • توجه به جزئیات

با ثبت جزئیات کسب و کار متوجه می شوید که کجا هستید و چه پتانسیل هایی دارید. این کار به شما این فرصت را میدهد که با چالش هایی که پیش رو دارید روش خود را برای حل کردن آن ها بیابید. هر نکته یا ایده ای را که به ذهنتان خطور می کند ثبت کنید و در زمان مناسب به بررسی آن ها بپردازید و عملکرد روزانه خود را جمع بندی کنید.

دارن هاردی : زمانی که شروع به نوشتن و ثبت وقایع میکنید، توجه شما همانقدر که روی کوچک ترین چیزهایی که درست انجام دادین متمرکز میشود، روی کوچک ترین چیزهایی که اشتباه انجام دادین هم جلب میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

محتوا
نقشه کدپستی شیراز

هر کسب‌وکاری برای برندسازی، بازاریابی و رقابت در بازار نیاز به تبلیغات دارد. بخش مهمی هم از این جریان تبلیغاتی شامل جذب مشتری بر اساس

ادامه
نقشه کدپستی کاشان

پنل اس ام اس برای کاشان ابزاری برای تبلیغات پیامکی هدفمند، موثر و زودبازده در این شهر و محله‌های مختلف آن است که در این مقاله

ادامه